نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه بررسی رفتار نوع دوستانه در بین دانش آموزان و ارتباط آن با عوامل اجتماعی

۳-۱- اهمیت و ضرورت تحقیق

در فرآیند زندگی اجتماعی روزمره، خصوصا در شهرهای بزرگ، وضعیت هایی اضطراری اتفاق می افتند که طی آن برخی شهروندان به طور ناگهانی دچار یک مسئله یا مشکل اساسی شده، شدیدا به کمک دیگران نیازمند می شوند تا به جریان عادی زندگی برگردند. در بسیاری از این گونه وضعیت ها، شاهدان و ناظران اقدام به نوعدوستی می کنند و فرد نیازمند را با کمک رسانی مورد حمایت قرار می دهند، اما در بسیاری از موارد دیگر شاهدان و ناظران تمایلی به کمک رسانی ندارند و با بی اعتنایی و بی تفاوتی از کنار صحنه می گذرند. در پاسخ به این که چرا در هنگام وقوع وضعیت های اضطراری برخی نوع دوستی و برخی بی تفاوتند دیدگاه های مختلفی شکل گرفته اند.

پژوهشي جديد نشان مي دهد شايد خصيصه هاي نوع دوستانه انسان ها در نتيجه «مالياتي» فرهنگي تکامل يافته که ما در ابتداي تکامل مان به يکديگر مي پرداخته ايم. اين تحقيق همچنين آنچه را درباره آرايش ژنتيکي نياکان شکارچي گردآورمان مي دانستيم، تغيير مي دهد. خاستگاه نوع دوستي انسان، زيست شناسان تکاملي را سال ها به خود مشغول کرده است.

در هر اجتماع، انسان ها براي ديگران فداکاري هايي شخصي مي کنند بدون آنکه انتظار جبران آن را داشته باشند. براي مثال ما به موسسات خيريه اعانه مي دهيم، يا از بيماران و معلولان نگهداري مي کنيم. اين خصيصه در دنياي طبيعت بسيار نادر است، مگر اينکه بحث روابط خانوادگي يا بعدها عمل متقابلي در ميان باشد. يک نظريه در توضيح چگونگي تکامل نوع دوستي در انسان، به چگونگي ارتباط افراد به شکل گروه ها در ابتداي تکامل مان مي پردازد.

همدلي يا عدم همدلي ناظر نسبت به نيازمند سهم بسزايي در نوع دوستي او دارد، به عنوان مثال انتظار مي رود در صورت وقوع يك فاجعه طبيعي در ايران و كشور ديگر، ايراني ها نسبت به نيازمندان ايراني واكنش فعال تري داشته باشند. اگر ناظر نسبت به جامعه احساس از خودبيگانگي داشته باشد به احتمال زياد تمايل به بي تفاوتي خواهد داشت. احساس تنهايي و انزوا، بي معنايي و پوچي، بي هنجاري و بدبيني از نشانه هاي بيگانگي از جامعه است.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 20:17

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه ارشد نوع دوستی میان دانش آموزان

۴-۱- اهداف تحقیق

این تحقیق با تکیه بر مبانی علمی جامعه شناسی و بهره گیری از داده های نظری و تجربی علوم انسانی دیگر درصدد آن است که نوع دوستی را به عنوان یک مساله اجتماعی جوامع معاصر تاکید و تمرکز بر تجربه جامعه و دانش آموزان مورد بررسی قرار دهد.

هدف از این تحقیق میزان تمایل به رفتار نوع دوستانه را در بین  دانش آموزان بررسی و ارتباط آن را با برخی عوامل اجتماعی آشکار نماید.

هدف کلی بررسی و شناخت نوع دوستی میان دانش آموزان (تبین علل وعوامل آن)

اهداف خاص: شناخت و بررسی عوامل اجتماعی موثر بر نوع دوستی

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 19:42

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه شناخت عوامل اجتماعی موثر بر نوع دوستی در دانش آموزان

فصل دوم:

پیشینه تجربی و  نظری تحقیق

۱-۲-مروری بر مطالعات پیشین

۲-۲- بررسی مبانی نظری تحقیق

۳-۲- چارچوب نظری تحقیق

۴-۲- فرضیه های تحقیق

۱-۲-مروری بر مطالعات پیشین

از دهه ۱۹۶۰ مسئله نوع دوستی در روابط اجتماعی، به عنوان موضوعی بین رشته ای به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته و در تبیین عمل آن نظریات متعددی ارائه گردیده است.

۱-لاتانه و دارلی (۱۹۷۰) با انجام یکسری آزمایشهای متنوع و گسترده، نوع دوستی یک فرایند تصمیم گیری پنج مرحله ای تبیین می کنند طبق نتایج انجام شده اولین مرحله درک موقعیت است به اعتقاد لاتانه و دارلی نوع دوستی وابسته به پاسخی است که ناظرین به هر یک از این مراحل می دهند در صورتی که فرد ناظر به تمام مراحل جواب مثبت بدهد نوع دوستی شکل می گیرد(بارون وبایرون، ۳۶۶:۱۹۹۷).

۲-آزمایشهای دانیل باستون نشان می دهد که افزایش همدلی باعث تمایل بیشتر به نوع دوستی می شود(دو ودیگران ۲۸۸:۱۹۹۰).

۳-لوین و همکارانش با این یافته میزان مسئولیت پذیری افراد نوع دوست بیشتر از افراد بی تفاوت است تحقیقات مارویا و همکاران او معتقدند که افزایش مسئولیت پذیری باعث افزایش نوع دوستی می شود.

۴- نتیجه گیری پیلیاوین در فرایند نوع دوستی به خصوص در حالت هایی که ناظر با نیازمند تنها است میزان تحلیل هزینه- پاداش مادی در افراد نوع دوست کمتر می باشد (پیلیاوین ۵۰۷:۱۹۷۲)

۵-سیروس احمدی تحقیقات خود راجع به نوع دوستی در یاسوج به این نتیجه رسید که همدلی تاثیری بر نوع دوستی ندارد اما مسئولیت اجتماعی و تحلیل هزینه – پاداش مادی تاثیر معناداری بر نوع دوستی دارند (احمدی، ۱۳۸۷).

۶- براساس نظریه یادگیری اجتماعی رفتار، محصول یادگیری های پیشن است به تعبیر دیگر رفتار کنونی متاثر از تقویت های گذشته است در هر موقعیتی شخص رفتارهای معینی را می آموزد که بر اثر تکرار ممکن است به صورت عادت درآیند وقتی شخصی دوباره درآن موقعیت قرار بگیرد سعی خواهد کرد همان رفتار عادت شده را تکرار کند(کریمی ۳۷:۱۳۸۱).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 19:40

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه تبین علل و عوامل نوع دوستی میان دانش آموزان

۲-۲- مروری بر نظریه های مرتبط تحقیق

۱-۲-۲- نظریه مبادله هومنز

انسان در زمان انجام دادن یک کنش می کوشند تاثیر کنش شان را بر کنشگران درگیر دیگر، سبک و سنگین کنند هر چند انسانها غالبا به کنشهای بی تفکر خو کرده دست می زنند اما ظرفیت درگیر شدن اجتماعی را نیز دارند اما انسانها در فراگرد کنش متقابل اجتماعی به گونه ای نمادین معناهایی را به دیگران انتقال می دهند (ریتزر).

جامعه شناسان رفتاری :کنشگر رفتاری را در محیط منتشر می کند در وهله اول می تواند تصور کرد که این نوع رفتار تصادفی است محیطی که یک رفتار را آن رخ می دهد چه اجتماعی باشد چه فیزیکی تحت تاثیر آن رفتار قرار می گیرد و این محیط متاثر از این رفتار به نوبه خود به شیوه های گوناگون بر رفتار بعدی تاثیر می گذارد این واکنش چه مثبت چه منفی و یا خنثی بر رفتار بعدی کنشگر تاثیر می گذارد اگر این کنش برای کنشگر پاداشی را داشته باشد در آینده نیز همان رفتار در موقعیتهای مشابه از کنشگر صادر خواهد شد اما اگر واکنش برای کنشگر دردناک یا تنبیه کننده باشد احتمال کمی دارد که در آینده دوباره رخ دهد جامعه شناسان رفتاری به بررسی رابطه میان سابقه واکنشهای محیطی یا پیامد های رفتار و ماهیت رفتار کنونی علاقمند است یک جامعه شناس رفتاری می گوید که پیامدهای گذشته یک رفتار معینی بر حالت کنونی آن تسلط دارد.

تقویت کننده ها می توانند منفی یا مثبت باشند(بالدونیها،۱۹۸۶). تقویت کننده های مثبت وقت عمل می کنند که تغییرهای محیطی صورت پاداش به خود گیرند که در این صورت احتمال رخداد همان رفتار در آینده افزایش می یابد(بوشل و برحبس۱۹۶۹: ۲۸،۲۹). در این موقعیت به کنشگر پاداش داده می شود.

بالدونیها نتیجه گیری می کنند که آدمها معمولا از طریق تقویت مثبت آموزش می گیرند زیرا تقویت مثبت پیامدها وتجربه های خوشایند را در زندگیشان افزایش می دهد (۱۹۸۶ :۱۵).

جورج هومنز وپيتر بلاو دو چهره اصلي نظريه تبادل هستند. اين نظريه تحت تاثير نظرات اسكينر و جامعه شناسان رفتارگرا و در تضاد با كاركردگرايي دوركيم و لوي اشتراوس ساخته و پرداخته شده است. هومنز با رد تبيين هايي كه جامعه شناسان در مورد رفتار و نهادهاي بشري ارايه مي كردند، در صدد بود تبييني علمي و واضح و قانع كننده از آن ها ارايه كند.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 19:38

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه شناسایی عوامل موثر بر میزان مطالعه

تعریف متغیرها(نظری و عملیاتی)

انگیزه:اکثر متخصصان انگیزه را به عنوان وضعیت یا عامل برانگیزاننده(نیرودهنده)،هدایت کنند و نگهدارنده رفتار تعریف کرده اند(سیف،۱۳۸۶,پنتریچ و شانک،۱۹۹۶).

انگیزه: در این پژوهش، انگیزه نسبت به مطالعه توسط پرسشنامه محقق ساخته اندازه گیری می شود.

روش مطالعه: به چگونگی برخورد یادگیرندگان با مطالبی که می خواهند یاد بگیرند اشاره می کند(سیف،۱۳۸۸).

روش مطالعه: در این پژوهش روش مطالعه دانش آموز توسط پاسخ گویی به سوال های ۱ تا ۹ پرسشنامه محقق ساخته تعیین  می شود.

تشویق: در لغت عبارت است از، آرزومند کردن،برانگیختن یا به شوق آوردن کسی را و تشویق کردن به معنای راغب نمودن و آرزومند ساختن آمده است(دهخدا،ج ۵،ص۶۷۶۳).

تشویق: تشویق، قول یا فعلی است که از فعل فاعل قدردانی می کند و می ستاید، و یا قول یا فعلی که فاعل را به عملی ترغیب و آرزومند می سازد.

مطالعه: از نظر کیث و الکساندر(۱۹۹۷،به نقل از سیف،۱۳۸۶)، مطالعه عبارت است از توانایی بیرون کشیدن اطلاعات بصری از صفحه کاغذ و درک معنای آن متن(ص۲۲). این سیستم پیچیده نیازمند مهارت های لازم برای درک واج های متن، توانایی رمز گشایی کلمات آشنا، توانایی خواندن صریح، اطلاعات پیشین کافی برای تسریع درک مطالعه، ساخت راهکارهای مناسب برای درک معنای متن و بوجود آمدن مداومت انگیزه مطالعه است(استفان،۱۹۹۴،به نقل از سیف،۱۳۸۶).

میزان مطالعه: در این پژوهش میزان مطالعه توسط پرسشنامه یادداشت زمانی تمام وقت با فواصل زمانی باز،از طریق اندازه گیری مدت زمانی که فرد به مطالعه اختصاص می دهد تعیین می شود.

کیفیت مطالعه: منظور ازکیفیت مطالعه در این پژوهش میزان رضایت از یادگیری است که با آزمون(پرسشنامه محقق ساخته) که منعکس کننده رضایت یادگیرنده از مطالعه است، اندازه گیری می شود.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 19:36

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه میزان مطالعه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهمیت بررسی جایگاه مطالعه از آنجا ناشی می شود که کتاب به منزله گنجینه های عظیم دانش بشری اعم از اثار جدید و قدیم به عنوان یک منبع معتبر و قابل استفاده همواره مورد توجه قرار گرفته است. میزان مطالعه یکی از شاخص های مهم رشد وتوسعه هر کشور است. سازمان آموزش علمی و فرهنگی ملل یونسکو، در بسیاری از کنفرانس های خود اساس توسعه اقتصادی را گسترش کتاب و برنامه ریزی دراز مدت آموزش دانسته است و شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل نیز کتاب را یکی از وسایل لازم عمران و پیشرفت ملتها دانسته است(ابرامی،۱۳۷۵).

پژوهش ها نشان می دهد که مطالعه فعالیتی بدون جایگزین برای تمامی افراد و بوجود آورنده جامعه سالم است. تمامی اطلاعات اهمیت مطالعه را برای جامه ای آزاد و موفق تصدیق می کنند. کاهش میزان مطالعه نه تنها یک مشکل فرهنگی است، بلکه عواقب بسیاری برای ادبیات و سایر هنرها دارد و در واقع مشکل ملی و بسیار جدی است. اگر افراد عادت مطالعه مداوم را از دست دهند جامعه از خسارتهای اقتصادی، اجتماعی و مدنی بیشتری رنج خواهد برد(کالدول[۱]،۲۰۰۲).

اهمیت کتاب، فرهنگ کتابخوانی،و جایگاه والای کتاب بر کسی پوشیده نیست. کتاب از دیرباز یکی از مهمترین ابزارهای آگاهی و بصیرت به شمار آمده است. یکی از معیارهای سنجش رشد فرهنگی و فکری هر کشور در تعداد کتابخانه ها، کتاب فروشی ها،کتاب های چاپ شده و کتابخوان های آن جامعه است.کتابخوانی و بالا بودن میزان مطالعه در جهان یکی از شاخص های توسعه یافتگی و رشد شناخته شده است .

شناسایی و تبیین علل کمی میزان مطالعه در دانش آموزان، منجر به ارائه راهکارها وپیشنهادهای اثربخشی برای افزایش روند مطالعه در میان این افراد می شود، و این روند می تواند منجر به تغییرات اثربخشی در شیوه مطالعه و یادگیری، دید فرد نسبت به خود و زندگی اش، نحوه تفکر، و افزایش علاقه به مطالعه در نسل های آتی شود.

اهداف پژوهش       

۱٫تعیین میزان مطالعه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه.

۲٫بررسی علل کاهش میزان مطالعه در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه.

۳٫شناسایی عوامل موثر بر میزان مطالعه.

[۱]Cald well

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 19:33

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه بررسی علل کاهش میزان مطالعه در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

سؤال های پژوهش

۱٫میزان مطالعه غیر درسی دانش آموزان به طور متوسط چند ساعت در روز است؟

۲٫چه عواملی در افزایش میزان مطالعه دانش آموزان موثر است؟

۳٫آیا دانش آموزان از شیوه های مطالعه آگاهی دارند؟

۴٫آیا تشویق  باعث افزایش میزان مطالعه در دانش آموران می شود؟

۵٫آیا دانش آموزان برای مطالعه از انگیزه کافی برخوردار می باشند؟

فرضیه های پژوهش

۱٫میزان مطالعه مستمر غیر درسی دانش آموزان به طور متوسط کمتر از ۲ ساعت در روز است.

۲٫انگیزه در مقایسه با سایر عوامل واریانس بیشتری از مطالعه را تبیین می کند.

۳٫بین تعداد دانش آموزانی که با شیوه های مطالعه آشنایی دارند و تعداد دانش آموزانی  که با شیوه های مطالعه آشنایی ندارند تفاوت وجود دارد.

۴٫بینتشویق و میزان مطالعه در دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.

۵٫میزان مطالعه دانش آموزانی که دارای انگیزه هستند بیشتر از دانش آموزانی است که فاقد انگیزه هستند.

متغیر های پژوهش

مستقل: انگیزه– شیوه مطالعه– تشویق

وابسته: میزان مطالعه– کیفیت مطالعه

تعدیل کننده: جنسیت– مقطع تحصیلی

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 19:31

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزندپروری و نگرش مذهبی با تاب آوری دردانش آموزان

۱- فرزندپروری مقتدرانه

این روش موفق ترین روش فرزندپروری است که پذیرش و روابط نزدیک، روش های کنترل سازگارانه و استقلال دادن مناسب را شامل می شود.براي مطيع‌ سازي از استدلال و منطق بهره مي‌جويند،با کودک گفت‌وگو مي‌کنند و در عين گرم و صميمي بودن با فرزند خود، کنترل کننده و مقتدرهستند(خاندل،۱۳۸۷).

۲- فرزندپروری مستبدانه

این روش از نظر پذیرش و روابط نزدیک پایین، از نظر کنترل اجباری بالا و از نظر استقلال دادن پایین است. والدین مستبد، سرد و طرد کننده هستند،براي کنترل کودکان خود از شيوه‌هاي ايجاد ترس استفاده مي‌کنند.این والدین انتظار دارند فرمان­های آنها بدون چون و چرا اطاعت شود. والدين درشيوه‌ استبدادي کمترين مهرورزي و محبت را از خود نشان مي‌دهند(سرکاری فر،۱۳۹۱).

۳- فرزندپروری آسان گیرانه

در این سبک، والدین مهرورز و پذیرا هستند ولی متوقع نیستند، کنترل کمی بر رفتار فرزندان خود اعمال     می کنند و به آنها اجازه می دهند در هر سنی که باشند خودشان تصمیم گیری کنند.آنها از روش‌هاي احساس گناه و انحراف استفاده مي‌کنند.معمولاً به جای یک والد جایگاه یک دوست را دارند(سرکاری فر،۱۳۹۱).

 

۴- فرزندپروری بی اعتنا

در این روش، پذیرش و روابط پایین، کنترل کم و بی تفاوتی کلی نسبت به استقلال دادن وجود دارد. این والدین اغلب از لحاظ هیجانی جدا و افسرده هستند و وقت و انرژی کمی برای فرزندان صرف می کنند عموماً از زندگی فرزندان شان گسسته هستند(خاندل،۱۳۸۷).

نقش مذهب دررابطه بابهداشت وشفاازقرون بسیاردورشناخته است.درطول هزاران سال مذهب وپزشکی درمداوا وکاهش رنج های انسان شریک یکدیگربوده اند.عقاید وباورهای مذهبی ودلبستگی به خداوند به عنوان منبع ومبنای امنیت برای افرادهنگامی که دچاراسترس وآشفتگی روانی می شوندودیگراین که خداوند به عنوان منبع حمایت کننده ومطمئن برای کشف و جست جو درمحیط اطراف برای افراد نقش تعیین کننده­ای دارد (صولتی،ربیعی وشریعتی،۱۳۹۰).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 19:28

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه بررسي رابطه نگرش مذهبی و تاب آوری دانش آموزان

۱-۲- اهمیت وضرورت تحقیق:

واژه تاب آوری را می توان به صورت توانایی بیرون آمدن از شرایط سخت یا تعدیل آن تعریف نمود. در واقع تاب آوری ظرفیت افراد برای سالم ماندن و مقاومت و تحمل در شرایط سخت و پر خطر است كه فرد نه تنها بر آن شرایط دشوار فائق می شود بلكه طی آن و با وجود آن قوی تر نیز می گردد . پس تاب آوری به معنای توان موفق بودن، زندگی كردن و خود را رشد دادن در شرایط دشوار (با وجود عوامل خطر) است. خانواده به دلیل نقش تربیتی وفرهنگی خود در پرروش انسان های متفکر، آگاه وبالنده نقش بسیار موثری می توانددراین زمینه ایفا کند.اگر ابعاد این نهاد تربیتی به درستی تحلیل شود معلوم می گردد که سلامت وپویایی جامعه به سلامت وپویایی خانواده ارتباط دارد(ملکی،۱۳۸۵).

یکی دیگرازعوامل تأثیرگزار درتاب آوری،اعتقادات دینی ونقش مذهب است.بسیاری ازپژوهش ها نشان  می دهد اصول مذهبی ارتباط مثبت ومعنی داری باسلامت جسمانی و روانی افراد دارد وداشتن نگرش مذهبی،افزایش عواطف مثبت مانند امید وخوش بینی واحساس داشتن تکیه گاهی ایمن وقدرتمند وحمایت کننده درموقعیت های دشواربرای افراد رابه دنبال دارد( آینثورث[۱]،۱۹۷۸).

انجام این تحقیق می تواند اطلاعات ارزنده ای در اختیار مسئولین و برنامه ریزان آموزش و پرورش قرار دهد و با توجه به اینکه چنین تحقیقی در استان هرمزگان انجام نشده است اهمیت آنرا دو چندان می کند. ازطرفی نتایج این تحقیق می تواند مسئولان و برنامه ریزان را یاری دهد تا بتوانند زمینه لازم جهت فراگیری روش صحیح تربیت فرزندان را به والدین ونیزراه های افزایش معنویت را دردانش آموزان آموزش دهند.

تاب آوری وسلامت روانی افراد جامعه یکی از مهمترین و عینی‎ترین معیارها برای بررسی و ارزیابی کارایی نظام‌های تربیتی است.از طرفی دانش‎آموزان بزرگترین سرمایه‌های انسانی در هر جامعه به حساب می‎آیند؛داشتن نیروی انسانی کارآمد که ازسلامت روانی برخورداراست،می تواند چرخ های پیشرفت و توسعه را به حرکت در آورند.

[۱] .Anisworth

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 19:26

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه ارتباط بین شیوه های فرزند پروری و تاب آوری دانش آموزان

اهداف پژوهش

هدف اصلی:

هدف کلی:بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری ونگرش مذهبی با تاب آوری دردانش آموزان مقطع متوسطه دوم

اهداف فرعی

۱-بررسي رابطه بین نگرش مذهبی وتاب آوری دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

۲- بررسي رابطه بین شیوه های فرزند پروری وتاب آوری دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

 

فرضیه هاي پژوهش

فرضیه اصلی

فرضیه کلی: بین شیوه های فرزندپروری ونگرش مذهبی با تاب آوری دردانش آموزان دختروپسرمدارس نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم رابطه وجود دارد

فرضیه های فرعی:

۱- بین نگرش مذهبی وتاب آوری دانش آموزان رابطه وجود دارد

۲-بین شیوه های فرزند پروری وتاب آوری رابطه وجود دارد

تعریف متغییر ها :

تعاریف مفهومی

شیوه های فرزندپروری:روش هایی که والدین برای تربیت فرزندان خود به کارمی گیرندوبیانگرنگرش هایی است که آنها نسبت به فرزندخوددارندو همچنین دارای معیارهاوقوانینی است که برای فرزند خویش وضع می کنند(سرکاری فر،۱۳۹۱).

نگرش مذهبی: نگرش مذهبی باور هایی را در بر می گیرد که انتظار می رود پیروان آن دین به آن اعتقاد داشته باشندودرهمه ادیان الهی داشتن نگرش مذهبی یعنی این که خداوندرابه عنوان منبع ومبنای امنیت افراد درشرایط استرس زا وشرایط روانی دانست(فقیهی وهمکاران،۱۳۸۶).

تاب آوری:به طورکلی واژه تاب آوری به عوامل و فرآیندهایی اطلاق می شود که خط سیر رشد را از خطر به رفتارهای مشکل زا و آسیب روان شناختی قطع کرده و علی رغم وجود شرایط ناگوار، به پیامد های سازگارانه منتهی می شوند(هاشمی،۱۳۹۰).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 19:23

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::