نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

شنبه 16 مرداد 1395

پایان نامه ارشد شناسایی تفاوت بین انتظارات و ادراکات دانشجویان براساس بعد همدلی خدمت

 

۱-۶-۱۲- شکاف کیفیت

همانطور كه مي دانيم كيفيت هر چيزي بخشي از سرشت است و طبيعتاً جزئي از آن محسوب مي شود،به همين دليل مي توان گفت كه توصيف دقيقي از واژه ي كيفيت دشوار و مبهم است. از ديد سيستم كيفيت ۲۰۰۰ ، به كليه ي ويژگي هايي كه برطرف كننده نيازهاي مشتري مي باشد، كيفيت اطلاق ميگردد. پس هر محصولي كه داراي ويژگي هاي تأمين كننده نيازهاي مشتريان باشد،محصولي با كيفيت است. همچنين پاراسورامان وهمكاران و زيتامل و همكاران ذكر كرده اند كه استراتژي كليدي براي موفقيت و بقاء هر مؤسسه تجاري، ارائه خدمات با كيفيت به مشتريان است. كيفيت خدمت درارتباط با مطمئن ساختن هر دو دسته مشتريان داخلي وخارجي براي فهم خواسته آنها مي باشد. رضايت مشتري، احساس يا نگرش وي در برابر توليد يا خدمتي خاص پس از استفاده از آن است. اغلب رضايت وكيفيت خدمت، به عنوان تابعي از ادراكات و انتظارات مشتريان بحث شده است. رضايت مشتري با مشخص كردن ادراكات مشتري از كيفيت، انتظارات و ترجيحات او تعيين شده است. شكل كيفيت خدمات، بيشتر در سازمان هايي به وجود مي آيد كه بر شناخت و برآوردن نيازها و خواسته هاي مشتريان تمركز نمي كنند. بايد سازمان خدماتي، خود را جاي مشتريانش بگذارد و سياست هاي خودش را براساس ديدگاه آنان بنا نهد. عدم ارتباط مستقيم با مشتري، درنهايت سبب مي شود عملكرد خدمت نتواند پاسخگوي انتظارات مشتريان باشد و در نتيجه ميان مشتريان در زمينه ارائه ي كيفيت خدمات اختلاف نظر ايجاد مي شود.همچنين با توجه به اينكه مشتريان به طور روز افزون آگاهي شان افزايش مي يابد و مي توانند موجب تقويت و يا تضعيف سازمان ها شوند بايد افكار و احساسات آنان سرلوحه برنامه ي كاري هر سازمان قرار گيرد. بنابراين تمركز و توجه محوري به خواسته هاي اين افراد از مشخصات بارز سازمانها در شرايط فعلي است. درحقيقت ضرر و زيان ناشي از ترك يك مشتري يا از دست دادن يك مشتري ناراضي بسيار جدي تر از آن است كه به نظر مي رسد، چراكه يك مشتري ناراضي مي تواند با تعداد بسيار زيادي از مردم صحبت كند و نارضايتي خويش را به مراتب، بالاتر جلوه دهد.در بين خدمات مختلف، خدمات سلامت، پديده اي پرهزينه، پيچيده و كاملاً جهاني است و خدماتي را مورد استفاده قرار مي دهد كه بر اقتصاد و كيفيت زندگي افراد به طور معناداري تأثير مي گذارد و هم چنين يكي از حيطه هاي رو به گسترش در خدمات اقتصادي مي باشد؛به طوري كه آمريكا در زمينه مراقبت سلامت در سال۲۰۰۶( بيش از دو تريليون دلار (تقريباً براي هر )نفر ۷۰۰۰دلار)هزينه كرده است، با وجود اين تنها حدود ۴۴درصد افراد از كيفيت خدمات سلامت رضايت داشتند. در ميان تمامي سازمانهاي خدماتي، بيمارستانها مهم-ترين عنصر نظام مراقبت بهداشتي هستند. كه با استفاده از امكانات و تسهيلات ويژه خود در جهت توليد محصولي به نام حفظ، بازگشت و ارتقاء سلامت جسماني و رواني افراد جامعه و نيز انجام تحقيقات پزشكي وآموزش نيروي انساني ماهر مورد نياز بخش بهداشت و درمان، نقش اساسي ايفا مي نمايند.( گرجي وهمكاران ،۱۳۹۰)

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:35

شنبه 16 مرداد 1395

پایان نامه تفاوت بین انتظارات و ادراکات کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه با توجه به جنسیت دانشجویان

   ۱-۶-۱۳- مفهوم سروکوال

سروکوال برگرفته از (SERVQUAL) يا کيفيت خدمات[۱] است. سروکوال يک مقياس چند عاملي است

که براي سنجش ادراک مشتري از کيفيت خدمات يک سازمان خدماتي يا خرده‌ فروشي استفاده مي‌شود. مقياس سروکوال از مشهورترين روشهاي اندازه‌گيري كيفيت خدمات بوده كه توسط پاراسورامان، بري و زيتمل به وجود آوردند. شروع كار آنها مربوط به سال ۱۹۸۳ بود كه پروژه اندازه‌گيري كيفيت خدمات، زير نظر مؤسسة علوم بازاريابي آمريكا به تصويب رسيد. تا آن زمان (۱۹۸۵) آنها توانسته بودند يافته‌هاي خود را در سطح صنايع خدماتي همچون: بانكداري، بيمه، كارت‌هاي اعتباري، مخابرات راه دور، تعمير و نگهداري، بروكرهاي ايمني و شركت‌هاي حمل و نقل جاده‌اي آزمايش كنند. اين طيف وسيع از صنايع خدماتي، عمق كار آنها را نشان داده و اعتبار نتايج پيشنهادي آنها را مشخص مي‌كند. آنها به منظور انجام اين طيف وسيع تحقيق ها، گروه‌هاي مصاحبه‌اي متعددي را با مشتريان، كارمندان، مديران و نيروهاي خط مقدم صنايع مذكور، انجام دادند كه باعث شد مطالعات آنها كاملا عملي باشد و نتايج به دست آمده نيز اكنون جنبة كاملا كاربردي دارد. این مدل در سال ۱۹۸۸ توسط پاراسورمان و همکارانش برای سنجش کیفیت‌ خدمات توسعه داده شد. مدل سروکوال در موارد زير که تحت عنوان شکاف از آنها ياد مي‌شود:

شکاف ۱- تفاوت بین ادراکات مدیریت از آنچه مشتریان انتظار دارند و انتظارات واقعی مشتریان.

شکاف ۲- تفاوت بین ادراکات مدیریت و مشخصات کیفیت‌خدمات (استانداردهای کیفیت‌خدمات).

شکاف ۳- تفاوت بین مشخصات کیفیت‌خدمات و ارائه خدمت واقعی؛ آیا استانداردها به طور مداوم رعایت شده‌اند؟

شکاف ۴- تفاوت بین ارائه خدمت و آنچه که در خارج از سازمان مورد نظر است؛ آیا به تعهدات به صورت مداوم عمل شده است؟

شکاف ۵- تفاوت بین آنچه که مشتریان از یک خدمت انتظار دارند و آنچه را که عملا دریافت می‌کنند.

[۱]– Service Quality

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:32

شنبه 16 مرداد 1395

پایان نامه ارشد تفاوت بین انتظارات و ادراکات کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه با توجه به نوع دوره دانشجوی

فصل دوم

پیشینه پژوهش

۲-۱- مقدمه

بررسی مبانی­نظری و چارچوب تئوریک یکی از لازمه­های انجام هر گونه تحقیق و پژوهش می­باشد. در واقع با بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق زمینه­های پژوهش پیش­رو شناسایی و مطالعه می­شود، جان دیوئی معتقد است که انجام این مطالعه به پژوهشگر کمک می­کند تا بینش عمیقی در زمینه موضوع مورد پژوهش و حوزه­ای که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با موضوع پژوهش در رابطه است کسب نماید (دلاور،۱۳۸۷).

دانشگاه­ها به­ عنوان سازمان­های آموزشی هستند که تعالی آنها به تعالی سازمان­ها و نهادهای اجتماعی کمک می­کند و تعالی آنها در این است که عناصر اصلی دانشگاه­ها یعنی رهبری، برنامه ریزی، مدیریت ­فرآیند، مدیریت­دانش، نیروی­انسانی و نتایج عملکردی آنها در جهت مشتری ­محوری بوده و این عناصر در یک تعامل مناسبی قرار داشته باشند.

دانشجويان به عنوان مشتريان اصلي خدمات آموزشي، به منظور قضاوت در مورد كيفيت اين خدمت، به مقايسه توقع خود ازخدماتي كه بايد ارائه شود وضع مطلوب) و ادراك خود از خدماتي كه هم اكنون دريافت مي كنند (وضع موجود مي پردازندكه  اختلاف بين خوانده مي شود. در ارتباط با خدمات آموزشي، اين شكاف حاصل ناتواني مديران در ارزيابي و  شكاف كيفيت  اين توقع و ادراك پاسخ گويي نياز هاي واقعي دانشجويان است و گام اساسي براي جبران اين شكاف، شناخت اين ادراكات و انتظارات است.( بحريني و همكاران ،۱۳۹۰)

دانشگاه­ها به­عنوان سازمان­های آموزشی هستند که تعالی آنها به تعالی سازمان­ها و نهادهای اجتماعی کمک می­کند و تعالی آنها در این است که عناصر اصلی دانشگاه­ها یعنی رهبری، برنامه ریزی، مدیریت ­فرآیند، مدیریت­دانش، نیروی­انسانی و نتایج عملکردی آنها در جهت مشتری ­محوری بوده و این عناصر در یک تعامل مناسبی قرار داشته باشند.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:30

شنبه 16 مرداد 1395

پایان نامه انتظارات و ادراکات دانشجویان نسبت به کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه

۲-۲- آموزش عالی/دانشگاهی

آموزش­عالی مجموعه­ای از دوره­های تحصیلی است که متقاضیان می­توانند پس از پایان تعلیمات متوسطه به آن راه یابند و دانشگاه به محلی اطلاق می­شود که بر اساس دید اصولی، وارده­های آن شامل سرمایه ساختمان، تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و در نهایت دانشجوست. فراگرد دانشگاه شامل آموزش، پژوهش، خدمت، انتقال میراث­ فرهنگی، علوم و فنون است و صادره­های دانشگاه نیز شامل نیروی­انسانی متخصص و ماهر در زمینه­های مختلف و همچنین، اختراع و اکتشاف و نوآوری علمی و گسترش دامنه علم و دانش است(شیخعلی زاده،۱۳۸۳).

آموزش­ عالی معرف نوع مهمی از سرمایه­گذاری در منابع­انسانی است که با فراهم آوردن و ارتقاء بخشیدن دانش، مهارت­ها و نگرش­های مورد نیاز کارکنان ارشد فنی، حرفه­ای و مدیریتی به توسعه اقتصادی کمک می­کند. آموزش­عالی به­طور قطع نه­تنها موجب ترویج­دانش می­شود، بلکه با پیشرفت­های تحقیقاتی، تکنولو‍ژیکی و علمی، دانش جدید نیز بوجود می­آورد(ایرانمنش وهمكاران،۱۳۸۳).

یکی از تعاریف معمول سیستم آموزش­عالی که اکثرا تحت عنوان«نمودار نظام آموزش­ عالی کشور» از آن یاد می­شود و مورد پذیرش اغلب صاحب­نظران و کارشناسان این رشته می­باشد در شکل زیر به صورت خلاصه ارائه شده است.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:27

شنبه 16 مرداد 1395

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش سلامت روان دانش آموزان دختر دوره ابتدایی

۱-۳ اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش

اهمیت و ضرورت شناسایی و آموزش مهارت های زندگی مورد نیاز دانش آموزان ابتدایی از این جهت است که در این دوره وجود پدیده های روانی نظیر اضطراب ، افسردگی ، پرخاشگری و اختلال در عملکردهای اجتماعی از مسائل مهم حوزه سلامت روانی ، در این دوره می باشد . لذا با توجه به این پدیده ها آموزش مهارت های زندگی از اهمیت خاصی برخوردار است . همچنین بروز آسیب زننده در این دوره می تواند از عزت نفس پایین ، عدم توانایی در ابراز وجود و روابط بین فردی ، قرار گرفتن تحت فشار همسالان و فقدان آگاهیهای لازم در زمینه مهارت های ارتباطی ناشی شود . بدیهی است که با ارائه آموزش های لازم در این زمینه ها می توان آثار نامطلوب این روابط را کاهش داده و با ارائه آگاهی و شناخت بیشتر از خود در دانش آموزان در جهت افزایش عزت نفس آنها تلاش نمود و تا حد امکان عواطف و حالت های روانی نامطلوب نظیر افسردگی ، اضطراب و خشم را کاهش داد که خود این امر موجب ارتقای سلامت عمومی کودکان خواهد شد از طرف دیگر آموزش مهارت های زندگی فرد را برای شروع زندگی و قبول مسئولیت های اجتماعی آماده می کند و آنچه برای این گروه از افراد مهم است این است که چگونه به هویت اجتماعی خود پی ببرند و چگونه به خود شناسی برسند ودر زندگی اجتماعی با تغییرات گوناگون به طور موثر مواجه شده ، مشکلات زندگی خود را حل نمایند بنابراین شرایط خاص این دوره برنامه های خاص را می طلبد ( ترابی ، ۱۳۸۰) .

مهارت های زندگی به معنی کسب و افزایش دانش صرف نیست ، بلکه ایجاد مهارت و تعییردر نگرش و ارزشهای فردی هست . آموزش این مهارت ها فرد را قادر می سازد تادانش ، نگرش ها و ارزشها را به توانایی های بالفعل تبدیل کند . و فرد را قادر می سازد انگیزه و رفتار سالم داشته باشد و همچنین فرصت و میدان انجام چنین رفتارهایی را نیز ایجاد کند .

انسان برای مقابله با موقعیتهای مختلف و کشمکش های زندگی به مهارت هایی نیاز دارد تا در این راه او را مهیا سازند . این مهارت ها بسیار زیر بنایی هستند و در فرایند رشد ، شکل می گیرند ، مهارت هایی مثل شناخت  عواطف و رفتارها که در قالب ساختارهایی مانند خودکارآمدی ، توانایی حل مساله ، مقابله ،درک از خود و مهارت های اجتماعی تجلی می یابند . به نظر می رسد هم اکنون ، نهادهای سنتی آموزش خانواده ، مدرسه و سایر نهادهای فرهنگی برای  رشد چنین          مهارت هایی در کودکان و نوجوانان چندان موفق نیستند . عوامل مختلف از جمله رسانه های گروهی و موقعیتهای مختلف اجتماعی ، اخلاقی ، تغییرات اجتماعی ، انتظارات و ارزش ها بین کودکان و نوجوانان از یک سو و والدین آنها از سوی دیگر شکاف عظیمی ایجاد نموده است . لذا ضروری است فرصت هایی فراهم گردد تا کودکان و نوجوانان علاوه بر کسب توانایی های خواندن ، نوشتن ، و حساب کردن مهارت های زندگی را نیز فرا بگیرند .

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:25

شنبه 16 مرداد 1395

پایان نامه تاثیر آموزش مهارت های زندگی برافزایش عزت نفس دانش آموزان دختر

۱-۴ اهداف پژوهش

اهداف کلی :

  • بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش سلامت روان دانش آموزان دختر دوره ابتدایی
  • بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برافزایش عزت نفس دانش آموزان دختر دوره ابتدایی

اهداف جزئی :

۱-۱- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برکاهش نشانه های جسمانی دانش آموزان دختر ابتدایی

۱-۲- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برکاهش اضطراب و بی خوابی دانش آموزان دختر ابتدایی

۱-۳- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برکاهش نارساکنش وری اجتماعی دانش آموزان دختر ابتدایی

۱-۴- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برکاهش افسردگی دانش آموزان دختر ابتدایی

۲-۱- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش عزت نفس کلی دانش آموزان دختر ابتدایی

۲-۲- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برافزایش عزت نفس اجتماعی ( همسالان) دانش آموزان دختر ابتدایی

۲-۳- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برافزایش عزت نفس خانوادگی دانش آموزان دختر ابتدایی

۲-۴- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برافزایش عزت نفس تحصیلی ( آموزشگاهی ) دانش آموزان دختر ابتدایی

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:22

شنبه 16 مرداد 1395

پایان نامه ارشد تاثیر آموزش مهارت های زندگی برکاهش نشانه های جسمانی دانش آموزان

۱فرضیه های پژوهش

۱-آموزش مهارتهای زندگی برافزایش سلامت روان دانش آموزان  تاثیر دارد.

۲-آموزش مهارتهای زندگی برافزایش عزت نفس دانش آموزان تاثیر دارد.

۱-۱-  آموزش مهارتهای زندگی برکاهش نشانه های جسمانی تاثیر دارد.

۱-۲- آموزش مهارتهای زندگی برکاهش اضطراب و بی خوابی دانش آموزان تاثیر دارد.

۱-۳-  آموزش مهارتهای زندگی برکاهش نارسا کنش وری اجتماعی  دانش آموزان تاثیر دارد .

۱-۴-آموزش مهارتهای زندگی برکاهش افسردگی  دانش آموزان تاثیر دارد .

۲-۱-آموزش مهارتهای زندگی برافزایش عزت نفس کلی دانش آموزان  تاثیر دارد.

۲-۲- آموزش مهارتهای زندگی برافزایش عزت نفس اجتماعی (همسالان ) دانش آموزان تاثیر دارد.

۲-۳-آموزش مهارتهای زندگی برافزایش عزت نفس خانوادگی (والدین )دانش آموزان تاثیر دارد .

۲-۴-آموزش مهارتهای زندگی برافزایش عزت نفس تحصیلی (آموزشگاهی ) دانش آموزان تاثیر دارد .

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:19

شنبه 16 مرداد 1395

دانلود پایان نامه تاثیر آموزش مهارت های زندگی برکاهش اضطراب و بی خوابی دانش آموزان

۱-۶- تعاریف تئوریک و عملیاتی متغیرها و مفاهیم

الف تعاریف نظری

 – مهارت های زندگی[۱] :

“به مجموعه ای از توانایی ها گفته می شود که زمینه سازگاری رفتار مثبت و مفید را فراهم می آورد و این توانایی ، فرد را قادر می سازد که ضمن پذیرش مسئولیت های اجتماعی خود ، بدون صدمه زدن به خود و دیگران بتواند به شکل موثری با خواست ، انتظارات و مشکلات روزانه در روابط بین فردی روبرو گردد”  (کریم زاده، ۱۳۸۸،ص۱۳).

– سلامت روان[۲] :

“استعداد روان برای هماهنگ ، خوشایند و موثر کار کردن ، برای موقعیتهای دشوار انعطاف پذیر بودن و برای بازیابی تعادل خود ، توانایی داشتن ” ( گنجی ، ۱۳۷۶،ص۹).

– عزت نفس[۳]:

“عبارت است از احساس ارزشمند بودن ، این حس از مجموعه افکار ، احساسها ، عواطف و تجربیاتمان در طول زندگی ناشی می شود”  (علی پور ، ۱۳۷۵،ص۲۵).

-” عزت نفس قضاوت شایستگی شخصی است که در نگرش های فرد در رابطه با خود نمود یافته است ” (کوپر اسمیت[۴]، ۱۹۶۷،به نقل از علی پور،۱۳۷۵).

ب- تعاریف عملیاتی :

– مهارت های زندگی :

مهارت های زندگی در ده دسته طبقه بندی می شوند ؛ که عبارتند از :

  • مهارت خود آگاهی
  • مهارت همدلی
  • مهارت روابط بین فردی
  • مهارت ارتباط موثر
  • مهارت مقابله با استرس
  • مهارت مدیریت هیجان ها
  • مهارت حل مساله
  • مهارت تصمیم گیری
  • مهارت تفکر خلاق

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:16

شنبه 16 مرداد 1395

پایان نامه ارتباط آموزش مهارت های زندگی با کاهش نارساکنش وری اجتماعی دانش آموزان

فصل دوم

مروری بر ادبیات و

 پیشینه پژوهش

 

۲-۱- مقدمه

مساله عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است . برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی ، قدرت تصمیم گیری و ابتکار ، خلاقیت و نوآوری ، سلامت فکر و بهداشت روانی ، رابطه مستقیمی با عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد دارد  . برای اینکه کودکان و نوجوانان بتوانند از حداکثر ظرفیت ذهنی و توانمندی های بالقوه خود بهره مند شوند ، باید از نگرش مثبت نسبت به خود و محیط اطراف برخوردار شوند . از طرفی دیگر سلامت روانی یکی از بخش های کلیدی و مهم سلامت عمومی می باشد . چنانچه این جنبه مهم ، نیرومند و توانمند باشد ، دیگر جنبه های جسمانی و اجتماعی را نیز تحت حمایت قرار خواهد داد . اما اگر سلامت روانی در معرض خطر قرار گیرد ، دیگر جنبه های سلامت عمومی نیز دچار ضعف خواهد شد . از این رو سازمان بهداشت جهانی ( WHO) بر اهمیت برنامه های پیشگیرانه تاکید می ورزد . یکی از برنامه های طراحی شده توسط سازمان مذکور ، برنامه آموزش مهارت های زندگی است این سازمان نقطه شروع آموزش پیشگیرانه را دوره کودکی و نوجوانی و نقش غیر قابل انکار مدارس می داند.

موسسه ی بریتانیایی تاکد[۱] و مولف کتاب « مهارت های لازم برای کودکان مدارس ابتدایی » تعریف دیگری دارد : « مهارت های شخصی و اجتماعی که کودکان و نوجوانان باید آنها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود ، انسان های دیگر و کل اجتماع به طور موثر ، شایسته و مطمئن عمل نمایند.» (سازمان بهداشت جهانی ، ترجمه نوری قاسم آبادی و محمد خانی ، ۱۳۷۹) .

۱-Tacade

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:14

شنبه 16 مرداد 1395

پایان نامه ارشد ارتباط آموزش مهارت های زندگی با کاهش افسردگی دانش آموزان

۲-۲- مروری بر مبانی نظری پژوهش

۲-۲-۱تعریف و اهمیت مهارت های زندگی

سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۹۴ مهارت زندگی را این گونه تعریف می کند : مهارت های زندگی یعنی توانایی لازم برای رفتار مثبت و سازگارانه که به فرد توان رویارویی موثر با چالش های زندگی روزانه را می دهد ( طارمیان ، ۱۳۷۸) .

طبق نظر بروکز[۱] (۱۹۸۴) ، مهارت های زندگی رفتارهای آموخته شده و اکتسابی هستند که برای زندگی اثر بخش که شامل آگاهی و ایجاد شرایط لازم جهت رشد چنین رفتارهایی می باشد ، ضروری اند ( گینتر ، ۱۹۹۹).

اگر چه دو اصطلاح مهارت های زندگی و مهارت های اجتماعی هر دو بر اهمیت مهارت های رشدی اساسی زندگی تاکید دارند . اما بین آنها تمایز عمده وجود دارد . مهارت های اجتماعی زیر مجموعه مهارت های زندگی است و شامل عملکرد بین فردی می باشد که از دو بخش درون فردی و بین فردی تشکیل شده است . از جمله این مهارت های اجتماعی ، مهارت جرات ورزی و حل مساله می باشند . عده ای دیگر مهارت های اجتماعی را بر حسب اصلاحات رفتاری قابل مشاهده مانند تماس چشمی و ارتباطات کلامی و غیر کلامی مطرح می کنند (داردن و گازدا[۲] ، ۱۹۹۶) .

[۱] – Brooks

[۲] – Darden & Gazda

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد






نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:11

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::