پایان نامه میزان تحقیق دانش آموزان در مورد رشته مورد علاقه خود در دبیرستان و دانشگاه


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

یک شنبه 10 مرداد 1395

پایان نامه میزان تحقیق دانش آموزان در مورد رشته مورد علاقه خود در دبیرستان و دانشگاه

جهت گیری آرزوهای تحصیلی :

برخی از پژوهشها نشان می دهد که در مقاطع مختلف زمانی گرایش به هر یک از رشته های تحصیلی تغییر کرده است. یک بررسی سبب شناختی نشان داده است که حدود ۶۶% از دانش آموزان به علت نداشتن نمره قبولی در سایر رشته ها به تحصیل در علوم انسانی روی آورده اند (هاشمی، بهرامی و کریمی،۱۳۸۶).

یافته ها نشان می دهد که الگوهای انتخاب رشته ریاضی و علوم مرتبط به شدت با قومیت همراه است. دانش آموزانی که در رشته های ریاضی و علوم شرکت می کنند، به احتمال زیاد متعلق به گروه قومی آسیایی هستند. نتایج نشان می دهد که تنوع قومی و قرار گرفتن در معرض آموزش و تحصیل گسترده تر، ممکن است نقش مهمی در تغییر دادن ترکیب جنسیتی از رشته دبیرستانی و دانشگاهی و مشاغل مرتبط با رشته ها ایفا کند (آدامیوتی، تریکیا و اسویت[۱]،۲۰۰۱۴).

پذیرش خود[۲] و ارزشهای بنیادین، به احتمال زیاد نقش عمده ای در توجیه انتخاب رشته در دانش آموزان آلمانی ایفا می کند. در مقابل در ایالت متحده انتخاب، به احتمال زیاد به قابلیت و توانایی بستگی دارد (گابریل، جسیکا، یوریچ و بامرت[۳]،(۲۰۰۸).

فرنگا و جویسیب[۴] (۱۹۹۸)، در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که نگرشهای مربوط به علم پیش بینی کننده مهمی برای انتخاب رشته توسط دختران می باشد اما برای پسران اینگونه نیست.

دیدگاه هایی مانند نظریه خصیصه – عامل[۵]  بر شناخت توانائی ها و رغبت های فرد برای سازش دادن مناسب آنها با آمال و آرزوهای تحصیلی و شغلی تأکید دارند (پارسونز[۶]،۱۹۰۹؛ هال،۱۹۶۳؛ کیستون،۱۹۵۸[۷]) یا نظریه های خویشتن پنداری که معتقدند انسان با افزایش سن به خودشناسی بهتر و بیشتر نایل می آید و زمانی فرد به انتخاب مسیر تحصیلی یا شغلی دست می زند که آن رشته تحصیلی یا شغلی که آرزو کرده بود با تصور او درباره خودش سازگار و هماهنگ باشد. در بیشتر موارد آمال و آرزوهای تحصیلی و شغلی که در اواسط دوره نوجوانی بنا شده است، با دستیابی به آن در اوایل جوانی همسو هستند ( محمدی کاجی و قربانی،۱۳۸۷).

  1. Adamuti,Trachea & Sweetb
  2. Self – Concept
  3. Gabriel, Jessica, Uirich & Baumert
  4. Farengaa & Joyceb

۱۹٫Trait – Factor

  1. Parsons
  2. Hall & Kitson

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 12:41

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::