پایان نامه تأثير وضعیت روحی – روانی مشتریان بر خریدهای تفننی آنها


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

یک شنبه 10 مرداد 1395

پایان نامه تأثير وضعیت روحی – روانی مشتریان بر خریدهای تفننی آنها

۲-۸- خرید تفننی:

رفتار خريد تفنني، خريد تفنني دقيقاً چيست؟ اِسترن در سال ۱۹۶۲ عنوان كرد رفتار خريد برنامه‌ريزي شده يك عمل معقول و منطقي بوده و به زمان زيادي نياز دارد. از طرف ديگر خريد برنامه‌ريزي نشده نيازي به چنين برنامه‌ريزي‌هايي ندارد و خريد تفنني ناميده مي‌شود. محققان عقيده دارند مهمترين تفاوت ميان خريد برنامه‌ريزي شده و خريد تفنني سرعت نسبي در فرآيند تصميم‌گيري براي خريد مي‌باشد. پيرون در سال ۱۹۹۱ ضمن تلاش براي رفع مسائل ناشي از خريد تفنني تعريفي شامل ۴ ضابطه از خريد تفنني ارائه داد: او بیان داشت: خريد تفنني بي‌درنگ در واكنش به يك محرك و واكنش شناختي و واكنش احساسي يا هر دو آنها به وجود مي‌آيد. با وجود اينكه آثار و مقالات قبلي در زمينه خريد تفنني آن را پاسخي به عرضه كالاهاي ارزان قيمت تلقي كرده‌اند، اما خريد تفنني يك رفتار فردي محسوب مي‌شود (Harmancioglu et al, 2009,29).

 

۲-۸-۱-  تقسیم‌بندی خرید تفننی

خريد تفنني تحت تأثير عوامل گسترده‌اي از قبيل عوامل اقتصادي، شخصيتی، زمان و حتي عوامل فرهنگي مي‌باشد. اِسترن به سال ۱۹۶۲ چهار نوع خرید تفننی از هم متمایز می­سازد:

۱- خريد تفنني محض[۱]– اين نوع خريد براي افراد كمي اتفاق مي­افتد، مخصوصاً به اين دليل كه اكثر خانم­هاي خانه­دار تمايل به پس‌انداز و برنامه­ريزي قبلي براي انجام خريدهاي خود هستند و اين ویژگی خانم­هاي خانه‌دار، از آنها خريداران كارآيي (اقتصادي) مي­سازد و باعث از بين بردن خريد تفنني و بدون‌برنامه مي‌شود.

۲- خريد تفنني يادآوري­كننده[۲]– زماني اتفاق مي­افتد كه خريدار، يك كالا را در فروشگاه مي­بيند و به ياد مي‌آورد كه مقدار آن قلم كالا در منزل رو به كاهش يا تمام شدن است يا در نتيجه به ياد آوردن تبليغات خاصي در مورد آن قلم كالا و به ياد آوردن تصميمي كه قبلاً براي خريد آن كالا گرفته بود، اقدام به خرید می­کند.

[۱]. Pure Impulse Buying

[۲]. Reminder Impulse Buying

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 18:22

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::