پایان نامه شناسایی تأثیر ويژگيهاي فردی بر خریدهای تفننی مشتریان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

یک شنبه 10 مرداد 1395

پایان نامه شناسایی تأثیر ويژگيهاي فردی بر خریدهای تفننی مشتریان

۲-۳- خرید تفننی از دیدگاه امروزی

شايد بتوان گفت كه هيچگاه بيشتر از امروز در كشورهاي داراي اقتصاد پيشرفته و در حال توسعه، نسبت به مصرف تفنني، احساس علاقه وجود نداشته است. فروشگاههاي شبانه‌روزي[۱]، بازاريابي تلفنی[۲]، ارسال پستي مستقيم[۳]، دستگاههای فروش اتوماتیک[۴]، كارت اعتباري[۵]، كالاهاي خرده‌فروشي پيشرفته[۶]، چيدمان‌هاي فروشگاه با طراحي علمي و محيط‌هاي با حال و هواي كنترل شده، زيرساختي را فراهم مي‌كنند كه زمينه‌ساز و تسهيل كننده‌ي رفتار خريد تفنني در سطحي بي‌سابقه باشد. عليرغم اهميت خريد تفنني برای بازار و مصرف‌کنندگان، و علاقه‌ي مداوم محققان به آن، يافته‌هاي منتشر شده هنوز چند معماي مداوم را در باره‌ي آن حل نكرده‌اند. اساسي‌ترين اين موارد مربوط به ماهيت و تعريف خود خريد تفنني است. بحث زير به اين موضوع و سئوالات اساسي ديگر مي‌پردازد  .( Rook, 2000, 328-333)

از نظر تاريخي، «خريد تفنني» به عنوان يك خريد «برنامه‌ريزي‌نشده» تعريف شده است و به عنوان هر خريدي كه در ليست خريد، خريد كنندگان نباشد، دانسته شده است. تا حد زيادي اين جهت‌گيري امروزه نيز خصوصاً در مطالعات تجاري وجود دارد. عليرغم اين مسئله، برابر دانستن خريد تفنني با خريد برنامه‌ريزي نشده، پيامدهاي مفهومي و تجربي شديدي را بدنبال دارد. تقريباً ۴۰ سال پيش، نسبیت[۷] در سال ۱۹۵۹ متوجه شد كه زنان خانه‌دار در حين خريد ليست خريد خود را به طور سازنده‌اي كم و زياد مي‌كنند كه به سختي مي‌توان آن را تفنني دانست. با اين حال از آنجا كه خريدهاي مربوطه در ليست خريد آنها نيستند، به عنوان خريد تفنني در نظر گرفته مي‌شوند كه اين موجب اغراق در برآورد ميزان خريد تفنني مي‌شود و سطح برنامه‌ريزي درون‌ فروشگاهي خريد خريداران را نديده مي‌گيرد (Ibid).

[۱]. Twenty- Four- hour retailing

[۲]. Telemarketing

[۳]. Direct email

[۴]. ATMs

[۵]. Creadit card

[۶]. Sophisticated retail Merchandising

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 18:34

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::