پایان نامه ارتباط بهبود کيفيت روابط زناشويي با غني سازي به شيوه ارتقاي روابط


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه ارتباط بهبود کيفيت روابط زناشويي با غني سازي به شيوه ارتقاي روابط

۱-۶-۲- غني­سازي روابط زناشويي:

الف) تعريف نظري: غني­سازي روابط زناشويي مجموعه مهارتهايي هستند که براي ارضاي نيازهاي اساسي خانواده مانند عشق، مهرباني، تعلق، اعتماد، وفاداري، امنيت و لذت آموزش داده مي­شوند. حساسيت دلسوزانه مي­تواند مهمترين عامل در ارتقاي امنيت و اعتبار بخشيدن به رابطه زوجها و ايجاد صميميت سازنده و جو سالم براي رشد فردي باشد. بطور اختصاصي­تر، عواملي که اين رويکرد براي حفظ روابط سالم وطولاني آنها را لازم مي داند عبارتند از توانايي حل مشکلاتي که براي هر دو همسر بعنوان عامل فشارزا به حساب مي­آيد، توانايي ايجاد جو حمايتي در هنگام گفتگو براي حل مسئله، توانايي درک ديدگاه ديگري و ارتباط با همسر، توانايي ديدن خود وديگري به طور روشن و بدون تحريف، توانايي مديريت تبادل ارتباط منفي و کنترل خشم، توانايي تغيير الگوهاي رفتاري که شخص خواهان آن است و توانايي کمک به همسر تا الگوهاي ارتباطي خود را به طور مطلوب تغيير دهد. در اين راستا نه مهارت به هم پيوسته به زوجها آموزش داده مي شود که عبارتند از :۱- مهارت ابرازگري ۲- مهارت همدلي ۳- مهارتهاي بحث و مذاکره ۴- مهارت حل مسئله و حل تعارض ۵- مهارت آسان سازي وتساهل ۶- مهارت تغير خود ۷- مهارت کمک به تغيير همسر ۸- مهارت انتقال و تعميم ۹- مهارت نگهداري وتداوم (سوکا،۲۰۰۵).

ب) تعريف عملياتي: در اين پژوهش متغير مستقل غني سازي روابط زناشويي است که در ۸ جلسه و در مدت ۱ ماه(هر هفته ۲ جلسه) به زوج­ها آموزش داده شد. در ۸ جلسه، ۹ مهارت ذکر شده در قالب جلسات رواني آموزشي، به صورت گروهي به زوجها آموزش داده مي­شود.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 18:1

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::