پایان نامه مقایسه تاب‌آوری، بی‌ثباتی ازدواج و بهزیستی روان‌شناختی در دو گروه از مادران دارای کودکان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه مقایسه تاب‌آوری، بی‌ثباتی ازدواج و بهزیستی روان‌شناختی در دو گروه از مادران دارای کودکان

اهمیت و ضرورت پژوهش:

میزان بالای طلاق در جوامع تأییدکننده این حقیقت است که بسیاری از زوجین تمایلی نسبت به ماندن در ازدواج‌های ناکام را ندارند، تحقیقات در ایالات‌متحده نشان می‌دهد که ۶۰ درصد زوجین در اولین سال ازدواج، سرخوردگی[۱] را تجربه می‌نمایند (کایزر[۲]،۱۹۹۳). بیش از ۶۰ درصد از اولین ازدواج‌ها در آمریکا به طلاق ختم می‌شود (چرلین[۳]،۱۹۹۲). در ایران هم شاهد افزایش نرخ طلاق و سست‌تر شدن نظام خانواده هستیم. به‌طوری‌که در سال ۱۳۸۳ به ازای هر ۸/۹ ازدواج صورت گرفته، ۱ مورد طلاق رخ‌داده است و این نسبت در سال ۱۳۸۹ کاهش چشمگیری داشته است، به‌طوری‌که در این سال به ازای هر ۵/۴ ازدواج صورت گرفته ۱ مورد طلاق ثبت‌شده است و با توجه به آمار سایت سازمان ثبت‌احوال کشور بین ۴۳ تا ۵۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی مشترک اتفاق افتاده است (سایت ثبت‌احوال کشور،۱۳۹۲).

والر و هیل[۴] (۱۹۵۱) اولین محققانی بودند که پیشنهاد دادند طلاق ممکن است ریشه در سرخوردگی زوجین داشته باشد. سرخوردگی و فرسودگی زناشویی[۵]، کاهش تدریجی دلبستگی عاطفی به همسر است که بااحساس بیگانگی، بی‌علاقگی و بی‌تفاوتی زوجین به یکدیگر و جایگزینی عواطف منفی به‌جای عواطف مثبت همراه است. در یک ازدواج سرخورده یکی یا هردو زوج ضمن تجربه احساس گسستگی از همسر و کاهش علایق و ارتباطات متقابل، نگرانی‌های قابل‌توجهی در خصوص تخریب فزاینده رابطه و پیشروی به سمت جدایی و طلاق دارند .

کایزر (۱۹۹۳) معتقد است باوجوداینکه تمامی ازدواج‌ها به‌نوعی سرخوردگی را تجربه می‌کنند اما بسیاری از این ازدواج‌ها باکیفیت پایین ادامه یافته و زندگی متأهلی بی‌ثباتی را تشکیل می‌دهند که متمایل به فروپاشی است، اگرچه ممکن است لزوماً به طلاق منجر نشود.

[۱] Disaffection

[۲] Kayzer, K

[۳] Cherlin, A

[۴] Waller, W., & Hill, R

[۵] Burnout

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 18:17

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::