پایان نامه بررسی رفتار نوع دوستانه در بین دانش آموزان و ارتباط آن با عوامل اجتماعی


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

سه شنبه 12 مرداد 1395

پایان نامه بررسی رفتار نوع دوستانه در بین دانش آموزان و ارتباط آن با عوامل اجتماعی

۳-۱- اهمیت و ضرورت تحقیق

در فرآیند زندگی اجتماعی روزمره، خصوصا در شهرهای بزرگ، وضعیت هایی اضطراری اتفاق می افتند که طی آن برخی شهروندان به طور ناگهانی دچار یک مسئله یا مشکل اساسی شده، شدیدا به کمک دیگران نیازمند می شوند تا به جریان عادی زندگی برگردند. در بسیاری از این گونه وضعیت ها، شاهدان و ناظران اقدام به نوعدوستی می کنند و فرد نیازمند را با کمک رسانی مورد حمایت قرار می دهند، اما در بسیاری از موارد دیگر شاهدان و ناظران تمایلی به کمک رسانی ندارند و با بی اعتنایی و بی تفاوتی از کنار صحنه می گذرند. در پاسخ به این که چرا در هنگام وقوع وضعیت های اضطراری برخی نوع دوستی و برخی بی تفاوتند دیدگاه های مختلفی شکل گرفته اند.

پژوهشي جديد نشان مي دهد شايد خصيصه هاي نوع دوستانه انسان ها در نتيجه «مالياتي» فرهنگي تکامل يافته که ما در ابتداي تکامل مان به يکديگر مي پرداخته ايم. اين تحقيق همچنين آنچه را درباره آرايش ژنتيکي نياکان شکارچي گردآورمان مي دانستيم، تغيير مي دهد. خاستگاه نوع دوستي انسان، زيست شناسان تکاملي را سال ها به خود مشغول کرده است.

در هر اجتماع، انسان ها براي ديگران فداکاري هايي شخصي مي کنند بدون آنکه انتظار جبران آن را داشته باشند. براي مثال ما به موسسات خيريه اعانه مي دهيم، يا از بيماران و معلولان نگهداري مي کنيم. اين خصيصه در دنياي طبيعت بسيار نادر است، مگر اينکه بحث روابط خانوادگي يا بعدها عمل متقابلي در ميان باشد. يک نظريه در توضيح چگونگي تکامل نوع دوستي در انسان، به چگونگي ارتباط افراد به شکل گروه ها در ابتداي تکامل مان مي پردازد.

همدلي يا عدم همدلي ناظر نسبت به نيازمند سهم بسزايي در نوع دوستي او دارد، به عنوان مثال انتظار مي رود در صورت وقوع يك فاجعه طبيعي در ايران و كشور ديگر، ايراني ها نسبت به نيازمندان ايراني واكنش فعال تري داشته باشند. اگر ناظر نسبت به جامعه احساس از خودبيگانگي داشته باشد به احتمال زياد تمايل به بي تفاوتي خواهد داشت. احساس تنهايي و انزوا، بي معنايي و پوچي، بي هنجاري و بدبيني از نشانه هاي بيگانگي از جامعه است.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 20:17

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::