پایان نامه بررسی ویژگی‌های شخصیت افراد موفق با افراد ناموفق در درمان نگهدارنده با متادون


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

چهار شنبه 13 مرداد 1395

پایان نامه بررسی ویژگی‌های شخصیت افراد موفق با افراد ناموفق در درمان نگهدارنده با متادون

۳-۱:  ضرورت واهميت پژوهش:

مسئله ورود افراد مناسب در درمان نگهدارنده با متادون امروزه با تنوع روشهای درمانی دارای اهمیت زیادی می باشد.  افراد زیادی تصمیم به درمان می گیرند و وارد نوع خاصی از درمان می شوند اما تلاش آنها برای بهبودی با شکست مواجه می شود . مسئله ریزش بیماران در روند درمان، علیرغم وجود انگیزه کافی در شروع، مسئله ای است که توجه افرادی را که در امر درمان فعالیت می کنند به خود جلب کرده است  و ضرورت پژوهش در حوزه های خاص ، این درمان ایمن  را  آشکار می سازد.

با توجه به قطع درمان نگهدارنده با متادون بعد از مدتی و مصرف مجدد مواد و بازگشت به موقعیتهای نا مناسب خانوادگی، اجتماعی، و روانی ،  در عده ای از داوطلبین درمان و موفقیت در درمان نگهدارنده برای عده ای دیگر، می توان چنین استنباط نمود که ماندگاری در درمان ، احتمالا با عوامل معینی در ارتباط است که می‌توان از ویژگیهای خاص شخصیتی بعنوان عامل مهم و تاثیر گذار نام برد. بدین ترتیب با بررسی ویژگیهای شخصیتی افراد موفق در درمان با متادون می‌توان  با ایجاد برنامه های هدفمند برای افراد ناموفق در درمان نگهدارنده، به این گروه یاری رسانید و یا از حدر رفتن متادون  و افت اعتماد بنفس فرد بیمار و شکل گیری بی اعتمادی هر چه بیشتر در خانواده جلوگیری نموده و روشهای درمانی دیگری را برای این گروه طراحی کرد.

طرفداران الگوی پنج عامل بزرگ شخصیت بر این باورند که این الگو با ارائه تصویر کاملی از انسان کاربردهای ارزشمندی در حوزه درمان به دست می دهد . علاقه به الگوی پنج عاملی در انتخاب و برنامه ریزی برای درمان روانشناختی در حال افزایش است (هارکنس و لیلین فلد،[۱]۱۹۹۷). درمانگر با درک شخصیت فرد می تواند در موضع بهتری برای پیش بینی مشکلات و برنامه ریزی برای درمان باشد (مک کنز [۲]،۱۹۹۴  ؛ ساندرسن و کلارکین،۱۹۹۴: به نقل از ویلافرانسا[۳] و همکاران، ۲۰۰۶).در اینجا اصل این است که همانطور که افراد دارای شخصیتهای متفاوت در مشاغل مختلف، متفاوت عمل می کنند، ممکن است بعضی روشهای درمانی بهتر از روشهای دیگر باشند. بعضی ویژگیهای شخصیتی ممکن است در درمان نگهدارنده با متادون نقش مثبت داشته و درمان را تسریع نمایند و میزان بعضی از ویژگیهای در عدم موفقیت در درمان نگهدارنده نقش داشته باشد. بسیاری از اشکال آسیب شناختی در انتهای پیوستار شخصیت بهنجار قرار دارد تا اینکه کاملا از شخصیت بهنجار فاصله بگیرد (کسلر[۴] و همکاران، ۱۹۹۶) برای مثال، شخصیت وسواسی، فردی است که نمره او در مسئولیت پذیری و روان آزرده خویی بسیار بالا است و شخصیت ضد اجتماعی، شخصیتی است که در عامل سازگاری و مسئولیت پذیری نمره کمی می گیرد (پروین، و ۱۹۹۷). بنابراین، این احتمال هست که الگوی نمره های افراد  در پنج عامل از اهمیت خاصی در موفقیت یا عدم موفقیت در درمان نگهدارند ه با متادون برخوردار باشد.

[۱] -Harkness & LilienFeld

[۲] -Mackeanzie , Sanderson & Clarkin

[۳] – Villafranca

[۴] -Kessler

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:19

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::