پایان نامه نقش دلبستگی به والدین و همسالان در فاصله روانشناختی افراد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

چهار شنبه 13 مرداد 1395

پایان نامه نقش دلبستگی به والدین و همسالان در فاصله روانشناختی افراد

 

۱-۳- ضرورت و اهمیت تحقیق

 

اهمیت معنویت و رشد معنوی در انسان، در چند دهه­ی گذشته به گونه­ای روز­افزون توجه روانشناسان را به خود جلب کرده است. پیشرفت علم روانشناسی از یک سو و ماهیت پیچیده­ی جوامع نوین از سوی دیگر باعث شده است که نیازهای معنوی بشر در برابر خواسته­ها و نیازهای مادی قد علم کند و اهمیت بیشتری یابد (دهشیری، سهرابی، جعفری و نجفی، ۱۳۸۷). چنانچه فرانکل(۱۹۰۵) بیان می­کند خلاء وجودی پدیده­ی بسیار گسترده و شناخته شده­ی سده­ی بیستم است که ماشینی­تر شدن شکل زندگی امروزی به این بحران شدت می­بخشد و همین امر باعث گرایش بیشتر مردم جهان به معنویت و مسائل معنوی شده است. اهمیت معنویت برای افراد تا حدی بوده است که در سال­های اخیر به عنوان بعد جدیدی از هویت تحت عنوان هویت معنوی مطرح شده است. پژوهش در حوزه­ی هویت معنوی از جمله افق­های جدیدی است که به روی روانشناسان و از جمله روانشناسان تربیتی گشوده شده است و علی رغم اهمیت معنویت برای زندگی افراد، به دلیل نوظهور بودن این سازه، تحقیقات انجام شده در این زمینه بسیار اندک  است. از این رو، لزوم انجام پژوهش­هایی پیرامون هویت معنوی به منظور ارائه­ی تصویر روشن­تری از آن واضح و مبرهن است.

از طرفی، افزایش رفتارهای ناهنجاری چون پرخاشگری، قلدری و خشونت در محیط­های آموزشی و در میان نوجوانان و جوانان، لزوم توجه به بعد اخلاقی و رفتاری افراد را برجسته­تر می­سازد. لذا، با توجه به اینکه هدف نهایی همه­ی نظام­های تعلیم و تربیت رشد و پرورش همه جانبه­ی افراد است، از متخصصان این حوزه انتظار می­رود که علاوه بر جنبه­های شناختی، بر جنبه­های اخلاقی پرورش­یابندگان نیز توجه نمایند. در حقیقت، محصول نظام تعلیم و تربیت علاوه بر برخورداری از مهارت­های شناختی، لازم است که از نظر اخلاقی نیز رشد یابد و بی­توجهی به این جنبه از رشد افراد سبب هدر رفتن سرمایه­های اجتماعی و روانی جامعه خواهد شد. بنابراین ضمن آگاهی از فرآیندهای شناختی درگیر در امر آموزش، لازم است که به عوامل دخیل و زمینه­ساز رفتارهای اخلاقی افراد نیز توجه شود. از این رو، لزوم انجام تحقیقاتی جهت تعیین پیشایندهای فاصله­ی روانشناختی به عنوان متغیر کلیدی در بروز و یا عدم بروز رفتار اخلاقی ضروری می­نماید و استفاده از نتایج آن می­تواند به بهبود شرایط و اتخاذ راهکارهای مناسب در نظام­های تعلیم و تربیت کمک نماید.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 10:46

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::