دانلود پایان نامه ارشد اضطراب کودکان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

چهار شنبه 13 مرداد 1395

دانلود پایان نامه ارشد اضطراب کودکان
  1. فصل دوم

ادبیات و پیشینه تحقیق

۱        مروری بر مبانی رشد کودک

رشد کودک، جریانی است که به صورت مراحل پیوسته در طول زندگی ظاهر می‌شود و هر مرحله به صورت طرح و سازمان متفاوتی از تکرار جریان‌های تحولی و رشدی مرحله­ی پیشین عمل می نماید و الگوهای پیشین در این زمینه، را می‌توان مقدمه‌ای دانست که به عنوان جزئی از سطح رشد بعدی فرد در طول زندگی وی در می‌آیند. در این راستا، روان‌شناسی رشد کودک، تلاش می نماید تا جریان تحولات و دگرگونیهای (کمی و کیفی) جسمی، ذهنی، عاطفی و عملکرد کودک را در طول دوران طفولیت بررسی و مورد دقیق مطالعه علمی قرار دهد (باريوس و هارتمن، ۱۹۹۷).

از آنجا که رشد کودک، عمیقا در بستر خانواده صورت می پذیرد، اکثر نظریه‌های رشد کودک، به اهمیت رفتار والدین با کودکان، به عنوان یک اصل بنیادین در رشد آنها، توجه کرده­اند. رفتار والدین با کودکان، غالبا مطابق الگوی فرهنگی خاصی که در آن جامعه قرار دارد انجام می‌گیرد وعواملی متعددی در محیط خانوادگی، می‌تواند در رشد کودک، تاثیر بسزایی داشته باشد که اهم آن عبارتند از:

۱). شیوه‌های تربیتی یا روش­های فرزندپروری  ۲). وضع اقتصادی خانواده  ۳). تعداد افراد خانواده  ۴). وضع روان شناختی والدین  ۵). تحصیلات والدین ۶). پذیرش فرزند  ۷). نگاه والدینی  و سرانجام ۸). روابط برادران و خواهران. (كندال و مك دونالد، ۱۹۹۳).

مطالعات در این راستا نشان می دهد که نوع شیوه فرزند پروری والدین و چگونگی تعامل آنها با کودکان به خصوص در سنین پیش از دبستان می‌تواند در بروز آشفتگی های روحی و روانی همچون اضطراب، تاثیر بسزایی داشته باشد. همان گونه كه اشاره شد، بافت خانوادگی رشد كودك،در سازگاری روان شناختي او حائز اهميت است. در حقیقت خانواده كودك، كليدی ترين بافت اجتماعی را در اولين سا لهای رشد او تشكيل مي دهد و همواره مشاهده می شود که كودكان در بعد مسائل روحی و روانی، در واكنش به برخی عوامل فشار زا همچون رفتار نادرست والدین و در فرايند شكل گيري اختلالات با بزرگسالان، تفاوتهای زيادي دارند. از اين نظر مشكلات كودكان به مطالعه خاصي براي درك رفتار با آنان احتياج دارد. پژوهشگران برآورد كرده اند كه ۱۵ تا ۲۲ درصد كودكان و نوجوانان در ايالات متحده، دارای مشکلات روحی هستند كه به درمان نياز دارد (كاستلو، برنز، آنگوار و ليف، ۱۹۹۳).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 11:15

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::