پایان نامه ارائه تصویر روشنی از تئوری ذهن دانش آموزان دبستانی


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

چهار شنبه 13 مرداد 1395

پایان نامه ارائه تصویر روشنی از تئوری ذهن دانش آموزان دبستانی

متغیرهای پژوهش

متغیر ملاک: هوش هیجانی

متغیرهای پیش بین: تئوری ذهن و سطوح سه گانه تئوری ذهن شامل تئوری ذهن مقدماتی (سطح اول)، نمود اولیه از تئوری ذهن واقعی (سطح دوم)، و جنبه­های پیشرفته تر تئوری ذهن (سطح سوم).

 

تعریف مفاهیم و متغیرهای مورد مطالعه

تئوری ذهن

تعریف نظری: توانایی نسبت دادن حالتهای ذهنی یعنی نیات، احساسات، خواسته­ها و باورها به خود و دیگران و درک این که حالات ذهنی دیگران می­تواند متفاوت از حالات ذهنی خود فرد باشد اصطلاحاً تئوری ذهن نامیده می­شود(خانجانی و هداوند خانی، ۱۳۸۸). علاوه بر این بارون کوهن[۱] (۲۰۰۰)، تئوری ذهن را توانایی استنباط حالتهای ذهنی مانند مقاصد، خاطرات، باورها، و استفاده از آن برای درک و پیش بینی رفتار خود و دیگران می­داند. به اعتقاد وی تئوری ذهن منظومه­ای از انواع حالات ذهنی است که در ارتباط متقابل با یکدیگر است. فلاول(۱۹۹۹) معتقد است«که تئوری ذهن داراي سه سطح است که عبارتند از: سطح نخست تئوری ذهن که همان شکل­گیري ذهن مقدماتی است که به بازشناسی عواطف و وانمودسازی مربوط است، سطح دوم که در آن یک تئوری ذهن واقعی، ولی اولیه شکل گرفته است و شامل درک باور غلط است، و سطح سوم که جنبه­هاي پیشرفته­تر تئوری ذهن نظیردرک باور غلط ثانویه، درك شوخی و قضاوتهاي پیچیده را در بر می­گیرد.

تعریف عملیاتی:  میزان تئوری ذهن در پژوهش حاضر نمره­ای است که آزمودنی­ها(دانش­آموزان) از آزمون تئوری ذهن استرنمن[۲] و همکاران (۱۹۹۹) کسب می­کنند.

میزان تئوری ذهن مقدماتی در پژوهش حاضر نمره­ای است که آزمودنی­ها(دانش­آموزان) از خرده مقیاس اول آزمون تئوری ذهن استرنمن و همکاران (۱۹۹۹) کسب می­کنند.

میزان اظهار اولیۀ یک تئوری ذهن واقعی در پژوهش حاضر نمره­ای است که آزمودنی­ها(دانش­آموزان) از خرده مقیاس دوم آزمون تئوری ذهن استرنمن و همکاران (۱۹۹۹) کسب می­کنند.

میزان جنبه­های پیشرفته­تر تئوری ذهن در پژوهش حاضر نمره­ای است که آزمودنی­ها(دانش­آموزان) از خرده مقیاس سوم آزمون تئوری ذهن استرنمن و همکاران (۱۹۹۹) کسب می­کنند.

[۱]. Baron-Cohen

[۲]. Steerneman

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 11:26

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::