پایان نامه تعیین رابطه بین هوش هیجانی و رضایت شغلی با سلامت روان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

مجله علمی خبری
دانش خود را بیفزا

پنج شنبه 14 مرداد 1395

پایان نامه تعیین رابطه بین هوش هیجانی و رضایت شغلی با سلامت روان

۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق

كشورهاي پيشرفته صنعتي جهان، هزينه هاي گسترده اي را به منظور بررسي تغييرات سالانه رضايت شغلي كاركنان خود پرداخت مي كنند. تغييرات سالانه رضايت شغلي كاركنان آنها در منابع مربوط موجود است. پرداخت چنين هزينه­هايي توسط كشورهاي مذكور نشان مي دهد كه رضايت شغلي موضوع بسيار با اهميتي است كه متأسفانه در كشور ما، به صورت عملي، چندان مورد توجه قرار نگرفته است. براي دستيابي به بهره وري مدرن، وجود رضايت شغلي نيز ضروري است. رضايت شغلي يكي از عوامل مؤثر بر افزايش عملكرد كاركنان است. حداقل مي توان به صراحت بيان كرد كه كاركنان ناراضي، عملكرد پيوسته مطلوبي نخواهند داشت. نبود رضايت شغلي باعث افزايش غيبت، ترك خدمت، جابه جايي، سوانح حين كار و حتي كاهش رضايت از زندگي و مانند اینها مي شود.(قربانی و همکاران، ۱۳۸۸).

مشاغل مختلف در محيط هاي مختلفي انجام مي گيرند و عوامل متعددي از جمله رضايت كلي از شغل، رضايت از درآمد، رضايت از محيط فرهنگي شغلي و رضايت از روابط با همكاران که در محيط کار بر سلامت افراد مؤثر هستند. عوامل بسياري نيز باعث بر هم خوردن سلامت روان افراد مي شوند كه از جمله آنها مي توان به عدم رعايت عدالت، فراهم نبودن فرصت هاي شكوفايي براي افراد و وجود توجه به سلامت روان در، تبعيض هاي غيرمنطقي اشاره نمود تمام عرصه هاي زندگي از جمله زندگي فردي، اجتماعي و شغلي حائز اهميت بوده و يكي از زمينه هايي كه توجه به سلامت روان در آن حائز اهميت است، شغل و حرفه است.(هاشمی نظری، ۲۰۰۵).

استوار و خاتونی(۱۳۸۷)، در تحقیق خود به بررسی رابطه بین هوش هیجانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی در یک کارخانه پرداختند. نتایج تحقیق آنها نشان می دهد که بین متغیرهای هوش هیجانی و رضایت شغلی و همچنین هوش هیجانی و تعهد سازمانی رابطه معنی دار وجود دارد.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط محمد در ساعت 14:59

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و آدرس sychology.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::